După boardgame-ul Arkham Horror din 2005, jocul de cărţi Call of Cthulhu The Card Game din 2008, jocul cu miniaturi Mansions of Madness din 2011 şi dice game-ul Elder Sign din acelaşi an, FFG va lansa un nou boardgame în universul Call of Cthulhu (sub licenţă de la Chaosium) şi anume Eldritch Horror.
Spre deosebire de Arkham Horror, investigatorii din Eldritch Horror vor trebui să se lupte cu cele mai neînchipuite pericole la nivel mondial pentru a salva întreaga lume, dar nu vizitând diverse clădiri din Arkham sau alte localităţi-ficţiune din statul Massachusetts (NE S.U.A.), ci localităţi reprezentative din întreaga lume (Buenos Aires, Istanbul etc.). Se preconizează un joc la fel de plin de suspans, doar să sperăm că nu se vor repeta aceleaşi greşeli din Arkham Horror şi numeroasele sale extensiile (pentru că aproape sigur şi noul joc va avea extensii). Lansarea noului joc este aşteptată spre sfârşitul anului 2013.
Întorcându-ne la jocurile lansate de FFG şi desfăşurate în universul Call of Cthulhu, să spunem că boardgame-ul Arkham Horror a beneficiat de 8 extensii şi două revizuiri, una pentru jocul de bază, alta pentru extensia The Curse of the Dark Pharaoh. Până la acest moment, Arkham Horror continuă să fie cel mai de succes joc Call of Cthulhu de la FFG. Iată anul de apariţie şi extensiile jocului de bază:
Arkham Horror (2005) [jocul de bază]
Arkham Horror: Dunwich Horror Expansion (2006)
Arkham Horror: Curse of the Dark Pharaoh Expansion
(2006)
Arkham Horror: The King in Yellow Expansion (2007)
Arkham Horror: Kingsport Horror Expansion (2008)
Arkham Horror: The Black Goat of the Woods
Expansion (2008)
Arkham Horror: Innsmouth Horror Expansion (2009)
Arkham Horror: The Lurker at the Threshold
Expansion (2010)
Arkham Horror: Miskatonic Horror Expansion (2011)
Arkham Horror: The Curse of the Dark Pharaoh
Expansion (Revised Edition) (2011)
Un alt joc cu aceeaşi inspiraţie este jocul de
cărţi Call of Cthulhu care are cu
mult mai multe extensii decât Arkham Horror. Sunt două tipuri de extensii: mari
(deluxe) şi mici (asylum pack). Ambele conţin diferite tipuri de cărţi şi
tokene necesare jocului de cărţi în universul Call of Cthulhu şi totodată în
genul Living Card Game, gen de joc inventat de FFG, şi care presupune că el
poate fi jucat pornind de la un set de bază, care poate fi împrospătat după
trebuinţe cu noi cărţi şi moduri de joc. Jocul de cărţi completează în mod
fericit şi cu multe elemente, universul Call of Cthulhu şi de aceea, pentru
pasionaţii săi, este o necesitate achiziţionarea acestui joc. În ceea ce
priveşte gameplay-ul efectiv, îmi exprim serioase rezerve, cel puţin pentru că
sub acelaşi gen de joc, Living Card Game (care propriu-zis nu este prea mult
diferit de un TCG/CCG), există alte jocuri cu mult mai bune decât Call of Cthulhu The Card Game (AGOT).
Mansions of Madness (2011) [jocul de bază]
Jocul cu miniaturi Mansions of Madness are numeroase extensii, este la fel de dificil
precum Arkham of Horror şi datorită
miniaturilor oferă o experienţă mult mai plăcută şi în acelaşi timp puţin mai aproape
de universul Call of Cthulhu, adică horror. Tot ca şi Arkham Horror, jocul a primit extensii mari şi mici, adică cu multe
sau mai puţine elemente de joc, unde ,,puţine” înseamnă foarte multe după
standardul jocurilor Call of Cthulhu produse de FFG.
Mansions of Madness (2011) [jocul de bază]
Mansions of Madness: Forbidden Alchemy (2011)
Mansions of Madness: Season of the Witch (2011)
Mansions of Madness: The Silver Tablet (2011)
Mansions of Madness: ‘Till Death Do Us Part (2011)
Mansions of Madness: House of Fears (2012)
Mansions of Madness: The Yellow Sign (2012)
Mansions of Madness: Call of the Wild (2013)
În fine, al patrulea joc Call of Cthulhu
produs până acum de FFG este Elder Sign. Este
un joc care recreează tensiunea din timpul unei sesiuni de Arkham Horror, doar că durează ceva mai puţin şi are şi alte limitări.
Principala mecanică a jocului este rostogolirea zarurilor (în total 6 zaruri
verzi, la care se pot adăuga unul galben şi altul roşu) şi alegerea celui mai
oportun moment pentru a risca diverse acţiuni pentru o investigaţie de succes în
diferite locaţii de joc, care să oprească venirea The Ancient One sau în caz că
nu s-a reuşit acest lucru, pentru înfrângerea sa. Acest joc a beneficiat şi de
o extensie, în primă fază pentru dipozitive electronice mobile şi ulterior şi
una fizică: Unseen Forces.
Sursa: http://boardgamegeek.com.