Middle-Earth
CCG a fost un joc de cărţi produs de ICE între 1995-1999. Principalul scop al
jocului este să reuşeşti să convingi The Council of Free People că tu eşti cel
mai capabil vrăjitor pentru a lupta cu forţele răului (trebuie să ai cele mai
multe marshalling points) şi pentru a readuce pacea în universul creat de
Tolkien. În acest scop, trebuie să strângi de partea diferiţi aliaţi, multe facţiuni,
să aduni obiecte de importanţă minoră, majoră, să testezi diferite inele
preţioase pentru a vedea dacă nu cumva unul dintre ele este chiar The One Ring
şi să treci victorios peste diferite întâmplări sau lupte cu tot felul de
creaturi. La capătul jocului simţi că ai luat parte cu adevărat la încercarea
de a alunga forţele răului, mai ales când îţi place creaţia lui Tolkien (universul
extins, nu doar Lord of the Rings). Nu o să spunem aici cum se joacă Middle-Earth
CCG, dar ofer câteva link-uri importante pentru cei interesaţi, atât de jocul
multiplayer, cât şi de variantele singleplayer create de fanii jocului. De
asemenea, trebuie să prezentăm o mecanică interesantă a acestui joc: movement
and hazard phase. Adică faza (jocul se desfăşoară alternativ, cu mai multe faze: untap, organization, long event, movement/hazard, site, end of turn) când unul dintre jucători îşi mişcă personajele
către diferite ţinuturi din Middle-Earth (movement), în timp ce celălalt
jucător încearcă să-l oprească prin diferite tertipuri (hazard) care iau forma
creaturilor (şi o luptă are loc cu fiecare creatură în parte), a evenimentelor
de scurtă şi lungă durată sau a celor permanente cu efecte puternice, dar a
căror desfăşurare e uneori condiţionată de prezenţa anumitor caracteristici.
Fiecare ţinut către care te deplasezi are o anumită cale formată din mai multe
simboluri (site path). Mişcare de altfel se poate face între Haven şi site-uri
prin site path movement sau prin region movement, fiecare cu propriile
simboluri (există şi o hartă şi diferite cărţi pentru ţinuturi). Ele
condiţionează în mare parte ce creaturi pot fi jucate. Numărul hazard-urilor
jucabile diferă şi în funcţie de numărul personajelor pe care le-ai mişcat şi
de tipul lor (rase, skill-uri etc.). În momentul când hazard-urile au fost
alese se trece la rezolvarea lor.
Sunt
multe alte idei interesante şi originale pe care jocul le oferă comunităţilor
de jucători în anul 1995 (în anii 1990 sunt şi alte jocuri originale
precum Magic The Gathering sau Star Wars CCG). Middle-Earth CCG poate ar merita
un remake într-o formă sau alta, dar deocamdată există un joc de cărţi tolkien
destul de bun: Lord of the Rings LCG. Chiar dacă nu are multe în comun cu jocul
din 1995, şi cel produs de FFG are multe de oferit jucătorilor, chiar şi fără ca
ei să fie neapărat fani înrăiţi ai universului Middle-Earth.
![]() |
Personaj - în partea stângă, de sus în jos, marshalling points, mind, direct influence, prowess/body. |
![]() |
Site - în partea stângă, sus, sunt simbolurile pentru site path, iar jos se arată câte cărţi tragi tu (pe alb) - resource şi oponentul (pe negru) - hazard |
![]() |
Hazard: creatură |
Sursa
pentru imagini: http://www.tradecardsonline.com.