Middle-Earth CCG



Middle-Earth CCG a fost un joc de cărţi produs de ICE între 1995-1999. Principalul scop al jocului este să reuşeşti să convingi The Council of Free People că tu eşti cel mai capabil vrăjitor pentru a lupta cu forţele răului (trebuie să ai cele mai multe marshalling points) şi pentru a readuce pacea în universul creat de Tolkien. În acest scop, trebuie să strângi de partea diferiţi aliaţi, multe facţiuni, să aduni obiecte de importanţă minoră, majoră, să testezi diferite inele preţioase pentru a vedea dacă nu cumva unul dintre ele este chiar The One Ring şi să treci victorios peste diferite întâmplări sau lupte cu tot felul de creaturi. La capătul jocului simţi că ai luat parte cu adevărat la încercarea de a alunga forţele răului, mai ales când îţi place creaţia lui Tolkien (universul extins, nu doar Lord of the Rings). Nu o să spunem aici cum se joacă Middle-Earth CCG, dar ofer câteva link-uri importante pentru cei interesaţi, atât de jocul multiplayer, cât şi de variantele singleplayer create de fanii jocului. De asemenea, trebuie să prezentăm o mecanică interesantă a acestui joc: movement and hazard phase. Adică faza (jocul se desfăşoară alternativ, cu mai multe faze: untap, organization, long event, movement/hazard, site, end of turn) când unul dintre jucători îşi mişcă personajele către diferite ţinuturi din Middle-Earth (movement), în timp ce celălalt jucător încearcă să-l oprească prin diferite tertipuri (hazard) care iau forma creaturilor (şi o luptă are loc cu fiecare creatură în parte), a evenimentelor de scurtă şi lungă durată sau a celor permanente cu efecte puternice, dar a căror desfăşurare e uneori condiţionată de prezenţa anumitor caracteristici. Fiecare ţinut către care te deplasezi are o anumită cale formată din mai multe simboluri (site path). Mişcare de altfel se poate face între Haven şi site-uri prin site path movement sau prin region movement, fiecare cu propriile simboluri (există şi o hartă şi diferite cărţi pentru ţinuturi). Ele condiţionează în mare parte ce creaturi pot fi jucate. Numărul hazard-urilor jucabile diferă şi în funcţie de numărul personajelor pe care le-ai mişcat şi de tipul lor (rase, skill-uri etc.). În momentul când hazard-urile au fost alese se trece la rezolvarea lor.
Sunt multe alte idei interesante şi originale pe care jocul le oferă comunităţilor de jucători în anul 1995 (în anii 1990 sunt şi alte jocuri originale precum Magic The Gathering sau Star Wars CCG). Middle-Earth CCG poate ar merita un remake într-o formă sau alta, dar deocamdată există un joc de cărţi tolkien destul de bun: Lord of the Rings LCG. Chiar dacă nu are multe în comun cu jocul din 1995, şi cel produs de FFG are multe de oferit jucătorilor, chiar şi fără ca ei să fie neapărat fani înrăiţi ai universului Middle-Earth.
 
Cartea de vrăjitor, cea mai importantă din joc
Personaj - în partea sngă, de sus în jos, marshalling points, mind, direct influence, prowess/body.
Site - în partea sngă, sus, sunt simbolurile pentru site path, iar jos se arată câte cărţi tragi tu (pe alb) - resource
şi oponentul (pe negru) - hazard
Hazard: creatură

Sursa pentru imagini: http://www.tradecardsonline.com.