Ce mai este nou în universul Descent?




Universul Descent 2nd Edition merge pe urmele primei ediții pentru că FFG lansează multe extensii. Deja pot fi achiziționate patru extensii Lair of Wyrm, Labyrinth of Ruin, The Trollfens, Lieutenant Packs. Ultima este de fapt o serie de mini extensii ce înlocuiesc tokene-le de locotenenți din extensiile deja lansate, cu miniaturi și adaugă și alte câteva elemente noi.
După toate acestea, o nouă extensie Descent a fost anunțată de FFG și se numește Shadowof Nerekhall. Jucătorii de abia au timp să mai ,,respire”, darămite să mai și joace toate aceste extensii în parte, plus să le integreze cu celelalte, plus să le combine după fantezia proprie sau a altor împătimiți cu ajutorul QuestVault, disponibil pe site-ul FFG. Pentru a te bucura de jocul Descent trebuie investit timp și mulți bani. Câteva gânduri legate de ultima resursă merită a fi subliniate.
Raportul preț/cantitate în cazul tuturor extensiilor de Descent este net defavorabil jucătorului. Dacă ești prins de atmosfera creată de acest joc și ai un grup de prieteni care să împartă cu tine costurile produselor Descent pe care le cumperi, atunci merită să intri în acest hobby. Pentru că Descent, cu toate aceste extensii este aproape un hobby, nu doar un joc (mai ales dacă ne gândim la extensiile cu locotenenți, în mare doar cu benefii estetice). Prea puțini eroi, mult prea puțini monștri și în general puține componente sunt livrate cu fiecare extensie Descent. Din punct de vedere al componentelor să ne gândim spre comparație la un Arkham Horror produs tot de FFG, care de altfel nici el nu se poate spune că are componente întru totul integrate în joc (apar greu în timpul unei sesiuni de joc, din cauza unor condiții care se îndeplinesc rar), dar măcar la raportul preț/cantitate+elemente de story stă foarte bine.
La Descent, elementele de role-playing sunt de un nivel mic spre mediu. Totuși ele sunt cât de cât bine integrate în joc, care de altfel nu are reguli ,,grele” de RPG, ci este mai mult un skirmish RPG, dar nici nu este în genul Dungeon and Dragons: Wrath of Ashardalon & co. care este cu mult mai ușor de jucat. În concluzie, noi extensii Descent cel mai probabil vor mai fi lansate alături de alte mini-extensii pentru a îmbunătăți experiența de joc, dar rămâne ca principală problemă faptul că este un joc scump pentru ce îți oferă ,,direct din cutie”. Pentru a te bucura la maximum de joc trebuie create scenarii de joc (a se vedea și amintitul Quest Vault) și trebuie integrat jocul de bază cu celelalte extensii (de văzut dacă apar și probleme în acest sens-în principal jucabilitatea poate suferi, pentru că testarea tuturor acestor extensii cel mai probabil nu a fost făcută cu gândul la multele combinații posibile-adică pot apărea bug-uri ,,destul de urâte”, precum cele din experiența primului Descent). Un alt minus al Descent e datorat exclusiv producătorului, FFG încăpățânându-se să producă jumătăți de cărți pe post de cărți, un scris miniaturizat și mai sunt și alte economii de materiale, inclusiv în ceea ce privește miniaturile, care nu se văd în preț (adică nu este un joc ieftin, dar putea fi mai scump). Să nu fiu înțeles greșit, Descent 2nd Edition este un joc bun, primești ceea ce producătorul și-ar dorit: o experiență de joc streamlined cu elemente interesante, un adventure game/skirmish RPG bun doar dacă ai bani destui (la capitolul timp de joc/ceea ce faci efectiv în joc se poate spune că Descent stă destul de bine, răsplătind jucătorii cu  experiență ok). Descent are nevoie și de extensii (40%), dar extensiile au un preț multe prea mare pentru ceea ce ele oferă (75%).
O să continuăm să urmărim cu interes noile apariții în universul Descent, pentru că în ciuda minusurilor sale (în special legate de costuri), oferă destul mecanici de joc interesante care fac din Descent un joc bun, care merită (re)jucat.



Clase de eroi şi tipuri de monştri în Descent 2nd Edition
Clase de eroi:
Fiecare jucător ce a ales să nu fie Overlord, poate alege un tip de erou (Warrior, Healer, Mage sau Scout) şi mai departe o clasă de erou, fiecare cu avantajele şi dezavantajele sale.
Second Edition: Berserker, Disciple, Knight, Necromancer, Runemaster, Spiritspeaker, Thief şi Wildlander.
Lair of Wyrm: Champion şi Geomancer.
Labyrinth of Ruin: Beastmaster, Apothecary, Treasure Hunter şi Hexer.
The Trollfens: Stalker şi Prophet.
Shadow of Nerekhall: Bard și Skirmisher.
Lieutenant Packs (12): Splig, Alric Farrow, Baron Zachareth, Belthir, Merick Farrow, Lady Eliza Farrow, Ariad, Queen Ariad, Serena, Valyndra, Raythen, Bol’Goreth.

Tipuri de monştri
Second Edition: Zombies, Goblin Archers, Cave Spiders, Flesh Moulders, Barghests, Ettins, Elementals, Merriods şi Shadow Dragons.
Lair of Wyrm: Fire Imps şi Hybrid Sentinels.
Labyrinth of Ruin: Goblin Witchers, Volucrix Reavers, Carrion Drakes şi Arachyura.
The Trollfens: Harpy și Plague Worm.
Shadow of Nerekhall:?

Mai jos sunt trecute componentele Descent care vin cu fiecare extensie, cu mențiunea că pentru ultima extensie nu sunt trecute cu exactitate toate componentele.
Componentă de joc
Second Edition
Lair of the Wyrm
Labyrinth of Ruin
The Trollfens
Lieutenants packs
Shadow of Nerekhall
Regulament
1
1
1
1
1
1
Campanie
1
1
1
1
-
1
Figurine de eroi
8
2
4
2
-
4
Figurine de monştri
31
8
13
7
-
12
Cărţi Overlord
40
8
19
10
-
-
Cărţi de Monştri
18
4
8
4
-
-
Cărţi de Locotenenţi
12
2
5
2
12
-
Cărţi de Aliaţi
-
-
2
-
-
-
Cărţi  evenimente de călătorie
10
3
8
3
-
-
Cărţi de clasă
84
22
43
-
-
4
Cărţi de activare
4
-
-
-
-
-
Cărţi Obiecte Act I
20
4
11
8
-
-
Cărţi Obiecte Act II
14
5
10
5
-
-
Cărţi Relicvă
6
2
3
3
-
-
Cărţi Condiţie
16
4
4
4
-
-
Cărţi de Search
12
1
-
1
-
-
Cărţi Cameră Secretă
-
6
-
6
-
-
Cărţi de zvonuri
-
6
-
6
-
-
Cărţi de Advanced Quest
-
2
-
2
-
-
Cărţi de Skill pentru Aliaţi
-
-
6
-
-
-
Plăci de hartă
48
12
18
9
-
46
Tokene de Locotenenţi
6
1
4
1
-
-
Token de Intrare în Camera Secretă
-
1
-
1
-
-
Tokene de aliaţi
-
-
2
-
-
-
Tokene de valoare
-
12
-
-
-
-
Tokene Elixir
-
-
8
-
-
-
Uşi
7
-
-
-
-
-
Tokene de Search
9
-
-
-
-
-
Tokene Hex

-
20
-
-
-
Tokene de obiective
10
-
7
-
-
-
Tokene de Condiţie
20
5
5
5
-
-
Tokene de Challenge
-
8
-
8
-
-
Tokene de rană
45
-
20
-
-
-
Tokene de oboseală
35
-
20
-
-
-
Tokene de Overgrowth
-
-
3
-
-
-
Tokene de Wolf Familiar
-

1
-
-
-
Tokene de Săteni
8
-
-
-
-
-
Tokene de Reanimate Familiar
1
-
-
-
-
-
Tokene de Familiar
-
3
-
-
-
-
Tokene de Monstru Inactiv
-
5
-
-
-
-
Suporturi din plastic
7
-
3
-
-
-
File pentru eroi
8
2
4
-
-
-
Zaruri verzi de putere
-
-
2
1
-
-
Zaruri roşii de putere
2
-
-
-
-
-
Zaruri Galbene de Putere
2
-
-
-
-
-
Zaruri albastre de atac
1
-
-
-
-
-
Zaruri maro de apărare
1
-
-
-
-
-
Zaruri gri de apărare
2
-
-
-
-
-
Zaruri negre de apărare
1
-
-
-
-
-
Pad cu fişe de campanie
1
-
-
-
-
-
Token Insight
-
-
-
1
-
-
Tokene de Infecție
-
-
-
16
-
-
Tokene de Capcană
-
-
-
6
-
-
Miniaturi de locotenenți
-
-
-
-
12
-
Cărți Plot
-
-
-
-
?
-
Cărți Agent
-
-
-
-
?
-
Tokene de threat/fortune
-
-
-
-
?
-